extra spelen en leren indicatie

Mocht blijken dat een kind voor zijn vierde levensjaar op gebied van taal- en of sociale emotionele ontwikkeling een achterstand oploopt kan er extra spelen en leren geboden worden. Daarvoor wordt een indicatie aangevraagd, dat meestal door het consultatiebureau gedaan wordt.

Kinderen krijgen op de peuterspeelzaal en/of het kinderdagverblijf (de voorschool) extra hulp en begeleiding. In de overgang van de voorschool naar groep 1 (de vroegschool) vindt een  ‘warme overdracht’ plaats tussen de pedagogische medewerker van de voorschool en de leerkracht en de kwaliteitscoördinator van de vroegschool.

Wij vinden de betrokkenheid van ouders/verzorgers daarin belangrijk, zodat we het kind vanaf de eerste schooldag, indien nodig, extra onderwijsondersteuning kunnen bieden.